Masterclass: Neuromarketing – De invloed van communicatie in het brein

Leer hoe marketing ons gedrag beïnvloedt en hoe je van deze kennis gebruik kunt maken

INVESTERING

NIMA Member € 700,00 (excl. btw)

Normaal tarief € 875,00 (excl. btw)

Inclusief lunch op locatie

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar 20% op dit event! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van € 105 heb je je investering er al meteen uit.
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA annuleringsvoorwaarden.

SPREKERS VOOR DIT EVENT

Walter Limpens

BESCHIKBARE DATA

Om consumentengedrag echt te doorgronden en te voorspellen, moeten we ons richten op de plek waar marketing haar invloed uitoefent: het brein. Dankzij neuromarketingtechnieken kunnen we een dieper inzicht krijgen in de vaak onbewuste en emotionele invloed van marketing. Met deze kennis wordt het mogelijk om consumentengedrag efficiënter en effectiever te beïnvloeden. 
 

Wat kun je verwachten?

Tijdens deze NIMA Masterclass Neuromarketing nemen we je mee op een reis door het brein en laten we zien hoe marketing onze keuzes beïnvloedt. We verkennen de fascinerende wereld van neuromarketing, van onderzoek tot praktische toepassingen. 
 

Ochtend: Onderzoek

  • Introductie in neuromarketing & -onderzoek 
  • Waarom doen mensen vaak niet wat ze zeggen dat ze gaan doen? 
  • Hoe maakt het brein keuzes en verwerkt het informatie? 
  • Wat is Systeem 1 en Systeem 2? 
  • Waarom is kennis van neuromarketing essentieel voor elke marketeer? 
 

Middag: Inzichten en learnings 

  • Gedragspsychologie: Hoe beïnvloed je gewenst gedrag? 
  • Essentiële factoren in gedragsverandering 
  • Inzichten uit onderzoek die direct toepasbaar zijn 
  • Effectieve gedragsinterventies: wat werkt wel en wat niet? 
 

Voor wie is deze masterclass?

Deze masterclass is ideaal voor marketeers, van digital marketeers tot marktonderzoekers, communicatiemanagers, content specialisten en iedereen die zich bezighoudt met marketing en communicatie. Er is geen voorkennis vereist. 
 

Wat neem je mee naar huis? 

Na afloop van de masterclass ben je bekend met de technieken die worden gebruikt in neuromarketingonderzoek. Je begrijpt waarom het onbewuste en emoties cruciaal zijn in marketing en consumentengedrag. Bovendien beschik je over praktische kennis om consumentengedrag (en zelfs je eigen gedrag en dat van anderen) effectief te veranderen.